|
||
| SBÜ Adana Tıp Fakültesi'nde mezuniyet coşkusu | ||
| Sağlık Haberi | ||
|
|
||
| |
||
Sağlık Bilimleri Üniversitesi (SBÜ) Adana Tıp Fakültesi 2025-2026 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni, yoğun katılımla gerçekleştirildi. Törene Adana Valisi Mustafa Yavuz, SBÜ Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın, Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Adnan Sözen, SBÜ Adana Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Timuçin Çil, İl Sağlık Müdürü Dr. Halil Nacar, Adana Şehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Osman Çiloğlu, akademisyenler, öğrenciler ve aileleri katıldı. Programın açılışında konuşan SBÜ Adana Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Timuçin Çil, mezuniyetin yalnızca bir eğitim sürecinin sonu değil, aynı zamanda insan hayatına dokunulacak kutsal bir mesleğin başlangıcı olduğunu ifade etti. Tıp eğitiminin fedakarlık, sabır ve özveri gerektiren uzun bir yolculuk olduğuna dikkat çeken Dekan Prof. Dr. Çil, öğrencilerin yıllar süren yoğun çalışma temposunun ardından hekim unvanını almaya hak kazandıklarını söyledi. Genç hekimlerin meslek hayatları boyunca bilimin ışığından ayrılmamaları gerektiğini vurgulayan Dekan Prof. Dr. Çil, “Bugün burada mezuniyet sevincini yaşayan öğrencilerimiz, yarının sağlık yöneticileri, bilim insanları ve hekimleri olacaktır. Hekimlik yalnızca hastalıkları tedavi etmek değil, aynı zamanda insanı anlamak, ona umut olmak ve hayatına dokunmaktır. Öğrencilerimizin bilgi birikimlerini etik değerler ve vicdanla birleştirerek toplumumuza önemli hizmetlerde bulunacaklarına inanıyorum. Bu başarıda emeği geçen akademisyenlerimize ve her aşamada evlatlarının yanında olan ailelerimize teşekkür ediyorum.” dedi. SBÜ Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın ise mezuniyet törenlerinin üniversiteler için en anlamlı günlerden biri olduğunu belirterek, bugün mezun olan genç hekimlerin ülkenin sağlık sistemine güç katacaklarını söyledi. Tıp eğitiminin sadece akademik bilgiyle sınırlı olmadığını ifade eden Rektör Prof. Dr. Aydın, hekimliğin aynı zamanda yüksek sorumluluk, sabır, fedakarlık ve insan sevgisi gerektiren bir meslek olduğunu vurguladı. Genç doktorlara tavsiyelerde bulunan Rektör Prof. Dr. Aydın, “Sizler bugün yalnızca bir diploma almıyorsunuz; aynı zamanda insan hayatına dokunma sorumluluğunu da üstleniyorsunuz. Meslek hayatınız boyunca bilimi rehber edinirken vicdanınızı da hiçbir zaman geri planda bırakmayın. Hastalarınıza umut olan, güven veren ve insanı merkeze alan hekimler olacağınıza inanıyorum. Üniversitemizden aldığınız eğitim ve değerlerle ülkemizin dört bir yanında önemli başarılara imza atacaksınız. Mezun olan tüm öğrencilerimizi, onları bugünlere taşıyan ailelerini ve akademisyenlerimizi gönülden kutluyorum” diye konuştu. Adana Valisi Mustafa Yavuz da konuşmasında genç hekimlerin insan hayatına dokunacak önemli bir mesleği icra edeceklerini vurgulayarak, hekimlik mesleğinde bilimin ve vicdanın önemine dikkat çekti. Vali Yavuz, “İnsan hayatına dokunacak, umut olacak ve şifa dağıtacak evlatlarımızın, hekimlik mesleğini bilimin ışığında, vicdanı rehber edinerek en güzel şekilde icra edeceklerine yürekten inanıyorum. Bu anlamlı günün asıl kahramanları olan gençlerimizi; onların her zaman yanında duran kıymetli ailelerini ve büyük emeklerle yetişmelerine katkı sunan akademisyenlerimizi gönülden tebrik ediyorum. Meslek hayatlarına başlayan tüm hekimlerimize sağlık, huzur ve başarı diliyor; yollarının ve bahtlarının açık olmasını temenni ediyorum.” ifadelerini kullandı. Konuşmaların ardından dönem birincisi Enes Furkan Erdoğan tarafından yaş kütüğüne plaket çakarak mezuniyet anısını ölümsüzleştirdi. Programın devamında diplomalarını ve onur belgelerini alan genç hekimler, Hekimlik Andı'nı okuyarak insanlığa hizmet etme sözü verdi. Duygu ve gururun bir arada yaşandığı tören, genç hekimlerin keplerini coşkuyla gökyüzüne fırlatmalarıyla sona erdi. |
||
|
||
| Etiketler: SBÜ, Adana, Tıp, Fakültesi'nde, mezuniyet, coşkusu, |
|
|
||
|






